2010. február 23., kedd

Brazil szappanopera

Kezd ez az egész lakásügy egy rossz minőségű szappanoperára hasonlítani. Elvileg e hét péntekig kellene szerződést kötnöm a bankkal, mert március 1-től életbe lép az új kormányrendelet, ami szerint ha euróban veszem fel a hitelt, akkor a folyósított hitelösszeg nem lehet több, mint az ingatlan piaci fedezeti értékének 60%-a. Ami több százezerrel kevesebb, mint amennyire nekem szükségem volna. Az elvi megállapodás állítólag már megszületett a két bank között, hogy hogyan lehet technikailag megoldani a jelzálogos mizériát, és már csak az eladó bankjának kéne kiadnia a nyilatkozatot arról, hogy ebbe ő belemegy és csinálja. Aztán, ha ez meg van, akkor az én bankom kiadná végre, hogy pontosan mit kellene módosítani a szerződésen, majd ezzel elrohannánk az ügyvédhez, megcsinálnánk a módosítást, hogy szerda reggel le tudjam adni a banknak - természetesen a Földhivatal által érkeztetve - és akkor még van esély, hogy kapok péntekre időpontot szerződéskötésre.

Ehhez képest most (kedden délben) ott tartunk, hogy reggel hívott az ügyintéző, hogy hívjam már fel az eladót, hogy az ő bankja nagyon keresi őket és nem veszik fel a telefont. Hívtam az eladót, egyből felvette és mondta, hogy őket bizony nem kereste senki. Az ügyintéző amúgy egész napos tanfolyamon van és alig tud intézni bármit. Aztán most végre beszéltem az eladóval, hogy mi van (már 2 órája vártam a hívását), és mondta, hogy beszélt az bankkal de azok nem tudnak semmiről. Visszahívta az ügyintézőt, hogy pontosan ki kereste és miért, de ő sem tudta megmondani, csak azt, hogy hívja a központi számot. Most az van, hogy az banknál semmilyen hivatalos helyen nincs semmi infó arról, hogy milyen papírt is kéne kiadniuk, de ha lenne is bármi, akkor is 15 napjuk van rá. Erre mondtam, hogy maximum, de ennél hamarabb is kiadhatnának bármit. Úgyhogy most az eladó beszél ismét az ügyintézővel, hogy hajtsa fel az banknál azt aki tud valamit, aztán ha ez meg van, akkor meglátjuk, mi lesz.

Ott tartok, hogy nem idegeskedek már semmin, mert csak gyomorfekélyt kapok. Lesz ami lesz, megoldjuk. Nem tudom még, hogy hogyan, de minden egyes elméleti lehetőséget nem is tudok lejátszani előre fejben. Megoldás biztosan van. Meg fogjuk találni.

4 megjegyzés:

  1. Tipikus esete a "Nem tudja a jobb kéz, hogy mit csinál a bal" című fejezetnek :)
    És egyben természetesen a bürokrácia csodája is. Igazából az a legjobb benne, ha van valamire 15 napjuk, akkor azt a 15. napon fogják elintézni és semmivel sem előbb, hiszen van rá 15 napjuk. Bár remélem, hogy ezúttal nem fogják ezt kivárni. Szurkolok :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem már attól megfájdult a fejem, hogy végigolvastam a postot. Őszinte részvétem! És persze további nem kevés drukk!

    VálaszTörlés
  3. Ne add fel! biztos megoldodik.:) Amúgy meg válaszolhatnál a levelemre:P puszi

    VálaszTörlés
  4. Mi a helyzet Levi?
    Valami jó hírrel szolgálhatnál update-ként.

    VálaszTörlés